kronay



مصرف میوه و سبزی به شکل روزانه، علاوه بر تامین آب و املاح و ویتامین های مورد نیاز، زمینه ارتقاء ایمنی بدن را فراهم می کند.هندوانه نقش مهمی در از بین بردن عطش و تشنگی و تامین آب بدن در فصل تابستان دارد و منبع کاروتنوئیدها، ویتامین هایA، B و C، پکتین، و پتاسیم استهندوانه علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن و پیشگیری از گرمازدگی، در بهبود سلامت قلب و کلیه ها، پیشگیری از سرطان، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، شادابی و سلامت پوست و مو نیز تاثیر مثبتی دارد.

طالبی یکی دیگر از میوه های فصل تابستان به شمار می رود که علاوه بر کمک به تامین آب بدن، یک منبع غنی حاوی ویتامین هایی نظیر A و B۶ و فیبر است و مصرف آن بهبود سلامت قلب و گوارش و تقویت ایمنی و شادابی پوست و کاهش استرس و رفع مشکل بیخوابی را به دنبال خواهد داشت.

خربزه سرشار از پتاسیم و فسفر بوده و به تنظیم فشار خون، درمان عفونت های ادراری و دفع و خنثی سازی سموم بدن کمک می کند.

گیلاس علاوه بر ویتامین سی، مقادیر زیادی فیبر دارد که سیستم گوارش را تقویت کرده و باعث پائین آوردن کلسترول خون خواهد شد؛ علاوه بر آن خون سازی، سلامت قلب، تقویت حافظه و جلوگیری از آایمر، بهبود کیفیت خواب و . از خواص گیلاس ذکر شده است.

هلو، دارای آنتی اکسیدان طبیعی بود و بر پیشگیری از سرطان موثر است و چون فیبر زیادی دارد، در درمان مشکلات گوارشی نظیر یبوست، تاثیر گذار خواهد بود و به کاهش فشار و کلسترول خون کمک خواهد کرد.

1ــ رنگ نارنجی (هویج، پرتقال و.)

به علت وجود بتاکاروتین و کاراتینوئید نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بلکه دارای خواص تعدیل مشکلات تنفسی، ضد سل ریوی، سنگ کلیه و کیسه صفرا و افزایش شیر مادر است؛ میوه و سبزیجات زردرنگ شادی آفرین، اشتهاآور، پاک کننده و سم زدای کبد، بهبوددهنده عملکرد روده ها و تقویت کننده غدد لنفاوی است.

2ــرنگ بنفش (کلم بنفش)

رنگ بنفش نمایانگر وجود ترکیبات آنتوسیانین است که خنثی کننده رادیکال های آزاد سرطان زا و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است.

3 ــ رنگ سفید (سیر، پیاز و.)

رنگ سفید نمایانگر وجود آلیسین و کوئرستین (سیر و پیاز) است که باعث کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی می شود؛ سیر و پیاز خاصیت ضدمی دارد و در سبد روزانه غذا توصیه می شود.

4 ــ رنگ قرمز (گوجه فرنگی، توت فرنگی و.)

سبزیجات و میوه های رنگ قرمز سرشار از فیتوشمیکال و ریزمغذی های بسیار مفیدی هستند؛ این مواد با یاری رساندن به سیستم ایمنی بدن، توان آنان را در مواجهه با بیماری ها بالا می برند؛ تقویت عملکرد مغز و اعصاب، افزایش قدرت ذهن و اندیشه و. از دیگر فواید این مواد غذایی است.

5 ــ رنگ سبز (کیوی، خیار و.)

رنگ سبز مجموعه بسیار تأثیرگذار از ترکیباتی با خواص ضدسرطانی، قلبی و عروقی، یبوست، سنگ کلیه، مشکلات تنفسی، آسم و. است.


  • غذا با طبع گرم سیستم ایمنی بدن را در مقابله با کرونا تقویت می کند

خوردن غذاهای گرم مانند نان سبوس دار، عسل، خرما، کشمش، بادام و گوشت گوسفند، سیستم ایمنی بدن را جهت مقابله با کرونا تقویت کرده و دود کردن سه نوبت اسفند در روز به علت داشتن مواد آلکالوئیدی نیز براساس مستندات علمی فضا را ضدعفونی می کند.

ویروس کرونا آر اِن اِی (RNA) تک رشته ای (نوعی مولکول) و همانند ویروس آنفلوانزا است و از لحاظ قدرت بیماری زایی در سطح پایینی قرار دارد اما دارای قدرت انتشار بالایی است.سیستم ایمنی نیز به شدت وابسته به انرژی سلول های ایمنی است و انرژی سلول ها از طریق تغذیه سالم و خواب به موقع (راس ساعت ۲۱ بخوابید) و ورزش تامین می شود بنابراین افراد باید تغذیه با اس دی ای پایین داشته باشند؛ <<اس ادی ای>> میزان انرژی لازم برای تبدیل ماده غذایی به انرژی سلولی است.اگر می بینیم مردم دیگر کشورها با ویروس نظامی ی کرونا مواجه شده و به سرعت بیمار می شوند به این علت است که تغذیهمردم آنها در اغلب موارد از غذاهای نامتعارف مانند گوشت گربه و امثال آن تشکیل شده که در شرع مقدس، خوردن چنین غذاهایی منع شده است.می توان نتیجه گرفت که اگر مردم از خوراکی های با طبع گرم استفاده کنند سیستم ایمنی شان قوی تر از قدرت ویروس کرونا خواهد شد و بنابراین مبتلا به کرونا نمی شوند.غذاهایی مانند گوشت گوسفند، روغن های حیوانی، روغن زیتون، روغن ارده کنجد، نان سبوس دار، عسل، خرما، کشمش، بادام، فندق، گردو، پسته، از میوه ها سیب، گلابی، به، انجیر و توت خشک و از حبوبات نخود و لپه از غذاهای دارای اس دی ای پایین یا اصطلاحا غذاهای گرم به شمار می روند و جهت تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با کرونا موثر هستند.از زیتون در کنار غذا، انبه و موز، نارگیل و مرکبات شیرین مانند پرتقال، نارنگی، لیموشیرین و انار از میوه های دارای اس دی ای پایین نام برد و گفت: از عرقیجات و دمنوش های سنتی نیز، بادرنجبویه، اسطوخودوس، گل گاو زبان، عناب، زعفران، زنجبیل، دارچین، نعناع، پونه، چای کوهی و آویشن می توانند تقویت کننده سسیستم ایمنی باشند.در صورت مصرف شیر، شیر را داغ کنید و شیر را قبل از مصرف ۱۵ دقیقه بجوشانید و به آن زعفران یا زردچوبه اضافه کنید و آن را با خرما یا عسل میل کنید تا سیستم ایمنی ضعیف نشود.

  • غذا با طبع گرم سیستم ایمنی بدن را در مقابله با کرونا تقویت می کند
  • یکی از مهم ترین اقدامات مراقبتی از بیماران مبتلا به کووید۱۹، حمایت تغذیه ای است، بر همین اساس برای بیماران هر کدام از این گروه ها رژیم غذایی مشخصی توصیه می شود و سپس تغییر وضعیت آن ها تحت نظر گرفته می شود،
  • به عنوان مثال برای بیمارانی با سوءتغذیه متوسط، رژیمی با پروتئین و انرژی بالا تجویز شده و مکمل های تغذیه ای داده می شود.بر اساس استانداردها، هر فرد باید در هر روز به ازای هر کیلوگرم از وزن خود حداقل ۱.۲ گرم پروتئین مصرف کند، یعنی فردی با وزن ۷۰ کیلوگرم، تقریبا باید به صورت روزانه حداقل ۸۴ گرم پروتئین بخورد، همچنین افراد معمولی به ازای هر کیلوگرم از وزن خود ۲۵ تا ۳۰ کیلوکالری، بیماران مبتلا به چند بیماری و بالای ۶۵ سال ۲۷ کیلوکالری، و افراد مسن ۳۰ کیلوکالری به ازای هر کیلوگرم از وزن خود باید دریافت کنند.میزان مایعات مورد نیاز بدن بر اساس وزن بدن مشخص می شود، به عنوان مثال افراد ۱۸ تا ۵۵ سال به ۳۵ میلی لیتر، افراد ۵۵ تا ۷۵ ساله به ۲۵ - ۳۰ میلی لیتر و افراد بالا ۷۵ سال به ۲۵ میلی لیتر مایعات به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود در روز نیاز دارند، یعنی یک فرد ۲۰ ساله با وزن ۷۰ کیلوگرم در طول روز باید ۲.۱ تا ۲.۴۵ لیتر مایعات بنوشد. البته در صورت وجود تب یا علائم دیگری که باعث از دست رفتن آب بدن می شوند، میزان دریافت مایعات هم باید افزایش داده شود

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
wbs samiservice444 lovemyghochi tiogottolers araswindow funny-fan2 neginefkavir liveinstagramli jorvaj0r tingtibeerca